L’Associació Ibero-Macaronèsica de Jardins Botànics celebra aquesta setmana el seu XVIII Congrés a Vitòria-Gasteiz, amb una edició dedicada a les Col·leccions Botàniques, gestió i conservació del Patrimoni Natural i la Biodiversitat. Durant aquestes jornades, representants dels jardins botànics de la peninsula ibèrica i de les Illes Canàries han presentat les seves comunicacions per a compartir el seu coneixement i experiències en diferents àmbits, des de la gestió i conservació d’herbaris a les activitats educatives i de divulgació científica.



Les sessions s’han desenvolupat al Jardí Botànic d’Olarizu i al centre d’interpretació de Salburua amb interesantíssimes visites guiades a les instal·lacions.
Durant el congrés també varen tenir lloc les sessions dels grups de treball de l’associació. Aina Martí i Manuel Pomar varen pararticipar al grup sobre educació i Magdalena Vicens, conservadora del Jardí Botànic de Sóller, al grup de gestió de bases de dades, col·leccions i la xarxa REDBAG.
Aquest congrés suposa una oportunitat per a establir contactes entre experts en les diferents àrees de la conservació de plantes i per a establir sinèrgies per a la gestió dels Jardins Botànics com a espais de conservació, investigació i divulgació científica.
Comunicacions presentades pel personal del MUCBO | Jardí Botànic de Sóller:
«Cuando la colección genera la pregunta:
las colecciones vivas como
infraestructuras científicas» – Magdalena Vicens
“Petits pagesos” y los recursos de
educación ambiental del MUCBO – Manuel Pomar
